28.08.2024

Ulaş Karasu, Bakan Uraloğlu'na Ankara-Elmadağ Tren Hattı Seferlerine Son Verilmesi Kararını Sordu: “Planlama Yapmadınız Mı?”

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, Ankara-Elmadağ bölgesel tren hattının seferlerine önümüzdeki hafta itibarıyla son verilmesi kararının ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi. Karasu, Uraloğlu'na; "Hattın, ilçe belediye başkanlığını AKP’li adayın kazanması halinde kapatılmayacağına yönelik iddialar doğru mudur" diye sordu.

Yerel seçimlerden beş gün önce hizmete alınan Ankara-Elmadağ bölgesel tren hattının "Yeterli yolcu talebi olmadığı" gerekçesiyle 31 Ağustos'tan sonra çalıştırılmayacağı kararının ardından CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu konuyu TBMM gündemine taşıdı.

Ulaş Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı'na verdiği soru önergesinde şu ifadelere yer verdi:

“Ankara-Elmadağ bölgesel tren hattı, seçimlerden 5 gün önce, 25 Mart 2024 tarihinde hizmete alınmıştır. Bir yandan tren seferlerini kişisel sosyal medya hesabınız üzerinden duyurup 'Sefer saatleri vatandaşların ihtiyacına göre belirlendi' açıklamasını yaparken, diğer yandan da ilçenin AKP belediye başkan adayının da katıldığı bir tören ile 'Elmadağ’a sözümüzü tuttuk' diyerek resmi açılışını gerçekleştirdiniz. Ankara-Kayaş-Elmadağ olarak seferlerine başlayan hatta, kısa bir süre içerisinde Lalahan-Hasanoğlan ve Lalabel duraklarının da ekleneceği aynı günlerde belirtilmiştir. Yerel seçimi mevcut belediye başkanı olan ve partimizin de adayı olan Adem Barış Aşkın'ın kazanmasının ardından, Ankara-Elmadağ Bölgesel Treni’nin seferlerinin 'talep olmadığı' gerekçesiyle durdurulması kararı alınmıştır.” Ulaş Karasu, Bakan Uraloğlu’na yanıtlaması istemiyle şu soruları yöneltti:

  • Ankara-Elmadağ bölgesel tren hattı hizmete açılmadan önce, bu hattı kullanacak yolcu, sefer sayısı vb. konularda fizibilete çalışması ve/veya raporları hazırlanmış mıdır? Hazırlanmış ise raporların içeriği nedir?
  • Hattın hizmete alınmasından önce bu hatta ilişkin bakanlığınızda bir planlama, yolcu analizi, gelir-gider araştırması vb. konularda herhangi bir çalışma yapılmış mıdır? Yapılmış ise içeriği nedir? Yapılmamış ise yapılacak harcamalar konusunda hayati niteliği olan bu tür çalışmanın yapılmamış olmasının gerekçesi nedir?
  • Hattın hizmete açıldığı günlerde dile getirilen Lalahan, Hasanoğlan ve Lalabel duraklarının son durumu nedir? Elmadağ ve belirtilen istasyonlar için önergenin yanıtlandığı tarihe kadar olan dönemde ne kadar harcama yapılmıştır? Bu duraklar ne olarak kullanılacaktır?
  • Hatta her bir ay ayrı ayrı gösterilmek kaç sefer yapılmış ve kaç kişi kullanmıştır? Hattın 5 ay gibi bir sürede rafa kaldırılmasının ardından yeniden hizmete alınması gündeminizde midir? Olacak mıdır?
  • Hat ile ilgili sosyal medya paylaşımlarınız da dikkate alındığında bu hattın “yolcu olmadığı” gerekçesi ile durdurulmasıyla oluşan tutarsızlığın gerekçesi nedir? Tarafınıza yanlış bilgi mi verilmiştir? Verilmiş ise bunun sorumlusu kişi ya da kişiler kimlerdir, bu kişiler hakkında herhangi bir işlem başlatılmış mıdır?
  • Hattın, ilçenin AKP’li belediye başkan adayının seçim vaadi olması da dikkate alındığında tam da seçim öncesinde açılmasının bir “seçim rüşveti” olarak değerlendirilmesine ve “Seçim kaybedilince fatura millete kesiliyor” iddialarına yönelik değerlendirmeleriniz nelerdir? Hattın, ilçe belediye başkanlığını AKP’li adayın kazanması halinde kapatılmayacağı ve vatandaşların mağdur edilmeyeceğine yönelik iddialar doğru mudur?
  • Önergenin yanıtlandığı tarih itibariyle son 20 yılda durdurulan veya kapatılan hatlar hangileridir? Aynı dönemde, 5 ay gibi veya daha az sürede durdurulan veya ulaşıma kapatılan başka bir tren hattı bulunmakta mıdır? Bulunuyor ise hangisidir?