04.12.2019

CHP GENEL BAŞKAN YARDIMCISI KAYA: “SARAY EĞİTİM BAKANLIĞI", T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA KARŞI

CHP Genel Başkan Yardımcısı Yıldırım Kaya, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un 2019-2023 Stratejik Plan sunumu ile ilgili yaptığı yazılı açıklamada “ ‘Saray Eğitim Bakanlığı’ T.C. Milli Eğitim Bakanlığına Karşı” ifadelerine yer verdi.

Genel Başkan Yardımcısı Kaya’nın Yazılı Basın Açıklaması şöyle:
“Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk 2019-2023 Stratejik Plan sunumunda, bir yıl önce çözmeyi vadettiği sorunları çözemediğini açıkladı. 2035 yılına kadar hangi branşta ne kadar öğretmene ihtiyaç olduğunu tespit ettiklerini söylemesine rağmen, bugüne ilişkin bir rakam telaffuz edemedi. Öğretmen ağırlıklı sunumunda, öğretmenlerin dertlerine derman olacak hiçbir çözüm getirmedi. Ekran başında atama müjdesi bekleyen 700 bin öğretmene hayal kırıklığı yaşattı.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, can yakıcı eğitim sorunlarını es geçip, 2035’in hayallerini anlattı. Çocuklara masallar dinletti!

VAAT VAR ÇÖZÜM YOK
Öğretmen yetiştirmeyle ilgili sorunlar devam ediyor.  Eğitim fakülteleriyle ilgili çalışma daha başlatılmamış.
Öğretmenlere ilişkin sürdürülebilir ve sürekli eğitim yapılacağı açıklanmıştı. Aynı açıklama tekrarlandı.  
Güçlü okullar için güçlü öğretmene ihtiyaç olduğu söylendi, ancak bunu nasıl yapacakları açıklanmadı.
Okulların ihtiyaçlarının mobil olarak görülebildiği açıklandı. Ancak bu eksikliklerin karşılanabilmesi için bütçede pay var mı açıklanmadı?
Bir yıl önce Öğretmen Meslek Kanunu’nun çıkartılacağı sözü verilmişti. Sendikalardan ve diğer paydaşlardan görüş alarak taslağı hazırlayıp AKP Genel Başkanına sunduklarını ve çalışmaların devam ettiği açıklandı. CHP Eğitim Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı olarak ne bana, ne de TBMM Milli Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonu üyelerimize bu konuda bir görüş sorulmadı. 
Özel Rehabilitasyon Merkezlerinde çalışan öğretmenler, öğrencileri kan ağlarken, pilot uygulama yapılan okullara bağlanarak sorununun üstü örtülmeye çalışıldı.
Özel gereksinimi çocukların okullaşma oranları hakkında bir veri açıklanmadı. Sosyal devletin üstlenmesi gereken sorumluluk özel sektöre havale edilmiş durumda.  

VİZYON BELGESİNİ BÜYÜK ÖLÇÜDE HAYATA GEÇİRDİK DİYEN ZİYA SELÇUK’A SORUYORUZ?  
Öğretmenlerin ekonomik sorunlarını çözdünüz mü?
Öğretmenlerin iş güvencesi sorununu çözdünüz mü?
Öğretmen Meslek Kanununu çıkarttınız mı?
Öğretmenlere 3600 ek göstergeyi verdiniz mi?
Sözleşmeli, ücretli öğretmen çalıştırmayı kaldırdınız mı?
2020-2021 eğitim öğretim yılında liseye başlayacak 600 bin öğrenci için hazırlık yaptınız mı?
Kapatılan köy okullarını açtınız mı?
Taşımalı eğitime son verdiniz mi?
İkili eğitime son verdiniz mi?
Birleştirilmiş sınıf uygulamasını kaldırdınız mı?
Okul ve derslik ihtiyacı karşılandı mı?
Engelli öğretmenlerin atamasını yaptınız mı?
Rehabilitasyon öğretmenlerinin sorununu çözüldü mü?
2019’da yüzde 4.88 olan Milli Eğitim Bakanlığı yatırım bütçesi 2020’de yüzde 4.65’e neden düştü?
Deniz Feneri Derneği, Hayrat Vakfı, Ensar Vakfı, TÜGVA ile protokoller sonlandırıldı mı?
FATİH projesi, 700 okulda akıllı tahta projesine mi dönüştürüldü?
5 yaş erken çocukluk eğitimi, zorunlu eğitim kapsamına alınacağı açıklanmıştı, çocuklarımız merdiven altlarında cemaat ve tarikatların eline teslim edildi.
 
Okul yöneticiliğine atamada liyakat temelli bir değerlendirme yapılacağı sözü verilmişti, atamalar liyakate göre değil, siyasete göre yapıldı.  
 
“SARAY EĞİTİM BAKANLIĞI” T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA KARŞI
Bugün Milli Eğitim Bakanlığında Türkiye tarihinde görülmeyen fiili bir durum yaşanıyor.  Beştepe’de kurulan “Saray Eğitim Bakanlığı”, “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı”nın yetkilerini kullanıyor.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un elinin kolunun bağlandığını, davul kendi elinde olsa da tokmağının sarayda olduğunu biliyoruz. Sarayda kurulan ‘Gölge Saray Eğitim Bakanlığı’ Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un yetkilerini kullanıyor.  Merak ediyoruz Saray Eğitim Bakanı kim? Ahmet Gündoğdu mu? Yusuf Tekin mi? Ya da bir başkası mı?
2018 PİSA SONUÇLARI YİNE HÜSRAN
2018 PISA sonuçları açıklandı. Türkiye 79 ülke arasında; Matematikte 42, Fen Bilimlerinde 39, Okuma Becerilerinde ise 40. sırada yer aldı. 37 OECD ülkesi arasında yine son sıralarda; Matematik 33, Fen Bilimleri 30, Okuma Becerilerinde ise 31. oldu.
Bu sonuçlar AKP’nin getirdiği, 4+4+4 eğitim sisteminin sonuçlarıdır. Bizim derhal 1 yılı okul öncesi, 8 yıl kesintisiz temel eğitim ve 4 yılı ortaöğretim olmak üzere, 1+8+4 eğitim sistemine geçmemiz gerek.